Ofrivilligt väckt


Det ska alltid vara samma sak.
"Du får inte, men det får jag."

Varenda morgon blir jag ofrivilligt väckt av diverse saker; aaron skriker, det stampas och spelas musik precis utanför min dörr och ibland går till och med dammsugaren igång kl 7-8 på morgonen.
Visst, att Aaron skriker är väl inget någon kan göra så mycket åt. Men den här vuxna människan vid namn Peter, som inte tänker innan han gör nåt, stör mig något så förbannat.
Denna veckan är jag på praktiken mellan 14.45 och 00.05. Detta betyder att jag kommer i säng ungefär vid 2.
Hur skönt är det då på en skala att bli väckt när man verkligen behöver sova? Det vet ni kanske inte för att ni inte har en idiot efter er som alltid sabbar.
När han ligger och sover på dagarna eller fortfarande sover efter natten så går väl inte jag och mina syskon förbi där när han sover hela tiden. Hade vi gjort det hade vi förmodligen varit tysta som möss för att inte riskera en utskällning för att det är VI som stör.

Men när JAG är uppe på morgonen för att fixa iordning frukost och lunchen under dan så stör det andra som sover lååångt ifrån köket.
Mitt rum ligger vägg i vägg med köket, aldrig tänkt på hur mycket det kan störa mig ibland?
Alla andras rum ligger på andra sidan huset och jag tror knappast att dom hör vad jag håller på med när du säger åt mig att "dämpa mig".

Finns det inget bättre argument så kör han med att jag inte tjänat ihop en spänn till det här hushållet.
Så jag är värdelös dessutom.

Hela dan har gått åt helvete känns det som, och jag har bara varit vaken en halvtimma.
Yeeeeeeeeey. . . . .


×××



Kommentarer
Postat av: Jonas

Som gammal nattarbetare lider jag med dig. Det värsta var när syrran hade mage att gnälla över att jag inte hade hjälpt till hemma utan bara "legat och sovit hela dagen". Mmm, precis som du ligger och sover hela natten när jag jobbar.

Sista arbetsdagen den här veckan nu iaf!

2009-06-11 @ 14:48:55
Postat av: Ohtacaro

Man behöver ju inte gorma och gapa det första man gör, jag lider med dig.



Och det är väl inte värt att tipsa honom om öronproppar heller? För det ber han väl dig att använda då?



Livet är inte rättvist någonstans!

2009-06-11 @ 18:16:06
URL: http://www.myspace.com/ohtacaro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0