Midsommar


Denna helgen som varit har varit riktigt jäkla bra må jag säga :)
Jag blev bjuden ner till västkusten, Hunnebostrand, för att fira med min vän Peter och hans kompisar.
Och jag kan ju säga att det blev lite omständigt att ta sig dit. Peter och Peter mötte mig i Göteborg. Ja, jag vet. Det är två Peter, Eriksson och Hedberg.
Men i alla fall, vi skulle ta en buss mot vadå? XD Jag kommer inte ihåg ens det längre eftersom jag litade på att Peter skulle kirra det. Det var i alla fall en massa turister som skulle på samma buss som vi. Och då menar jag verkligen massor! Tror det blev tre extrabussar eller något.
Sen som grädden på moset så sa busschaufför vid Halliden att dom som skulle till Hunnebostrand kunde kliva av för det skulle komma en buss strax. Men det kom ju ingen buss x)
Så vi gick och snackade med två chaufförer som satt i nån buss en bit bort, och det slutade med att en av dom skjutsade oss resten av vägen till Hunnebostrand. Tre pers i en stor buss är nice.

Så kom vi till Hunnebostrands "station" XD
Det var inte mycket av en station, så jag skrattade rakt ut utan att tänka mig för riktigt. Stackars Hunnebobor. Stationen bestod liksom av en hållplats. Storleksmässigt var den lika stor som hållplatsen vid Arena Skövde.
Men stället var så jääävla fint verkligen! Hyffsat lugnt och väldigt trevligt.
Bra väder blev det dessutom!

Väl hemma hos Peter så möttes vi av Peters föräldrar samt tre underbara kattungar!!! Jag smälte direkt alltså, gud vad söta dom var.

Sen blev det potatis och potatis för min och Hedbergs del, dom andra åt sill och potatis :P
Ännu lite senare kom Christian och Jim för att vi skulle ner till stranden och grilla och spela lite volleyboll och sånt trevligt. Även Florens och Linda joinade sen.
Det vart en hel del snuskskämt och misstolkningar där! Hade oerhört kul verkligen XD
Somaliakorv med vårtor! Det ni!

Vi träffade en del turister där som snackade med oss, bland annat Sandro och Andreas som var mycket trevliga. Dom var väl typ 30 år, Sandro hade barn och Andreas var han svåger. XD
Sen så kom det inte lika trevliga 08or. En som hade gått lite vilse och tappat bort sina vänner satte sig med oss och började snacka lite. Drämde mobilen i bordet och lite sånt där, lustig var han i alla fall. Och dum i huvet.

Men i det stora hela var kvällen riktigt lyckad :)
Och jag lyckades komma över stängslet i trappan, som Peter och dom har för att katterna inte ska komma upp, även om jag hade druckit en del.
SUCCESS!! XD

På lördagen var det bakismat, biljard och jordgubbar som gällde.
Jag må tacka alla för det trevliga sällskapet, bästa midsommaren på länge var det!



×××




Hunnebostrand

Kommentarer
Postat av: Ohtacaro

Det var som sagt en totalt underbar helg :)



Bättre sammanfattning kunde inte göras tror jag ;)

2009-06-23 @ 18:01:57
URL: http://www.myspace.com/ohtacaro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0