2 timmar försenad.


Hej hopp
, idag har jag varit trött.
Och om ni är snälla barn så ska jag berätta en liten saga om vad jag varit med om idag.
Here it goes:

När jag vaknade av larmet på min mobiltelefon precis bredvid kudden var jag tvungen att titta noggrannare vilken tid det var. För senast dagen innan gjorde jag misstaget att försova mig på grund av detta. Siffrorna visade 04.50, dags att stiga upp.
Jag gick och gjorde allt jag skulle; borstade tänderna, klädde på mig och gjorde iordning matlåda. ungefär 05.40 är det dags att gå ut till Bråten Livs för att invänta min skjuts. Fick vänta ganska länge den här gången. Klockan blev 05.55.
06.00, då kommer stadsbussen och ställer sig vid hållplatsen precis bredvid affären. Det det är då det går upp för mig att dom kanske har glömt att hämta mig, men jag tror ändå att dom kan komma vilken sekund som helst. Så jag väntar en kvart till.
När jag till slut inser att jag får ge upp så går jag hem och plockar fram numret till Petra som är min handledare.
Då får jag veta att hon heller inte hade blivit upphämtad. Oskar som skulle köra får hon inte tag på, och Anton som också skulle åkt med körde till jobbet i sin egen bil utan att hämta upp oss heller.
Så det blir helt enkelt att ta sig till busshållplatsen för att försöka komma med samma buss som Petra så jag kan få skjuts mellan Lövåsen och Timmersdala, men icke.
Hon var redan på Elos när jag smsade från bussen. Då sa hon att Oskar hade ringt och sagt att han försovit sig. Och Petra, snäll som hon är, ber Oskar att i alla fall ta vägen runt Lövåsen för att plocka upp mig på vägen eftersom jag skulle börja gå när jag kom fram.
Jag tänkte att han förmodligen skulle komma när jag hunnit halva vägen ungefär. Men det kom ingen Oskar och hämtade upp mig, så jag fick gå den långa vägen på 4-5 km tidigt på morgonen. Detta är något jag inte alls är van vid så jag var helt slut när jag kom fram, samt resten av dagen.
Frågade inte vad det berodde på att han inte kom. Kunde varit för att han glömde ta den vägen, att han helt enkelt i sin förvirring inte hörde vad Petra sa exakt. ELLER så kunde jag ha kommit fram innan honom till och med.
Vem vet.

När jag kom hem sov jag i en timma!
Sköööönt . . .
Imorgon hoppas vi Oskar vaknar i tid.


×××



Kommentarer
Postat av: Ohtacaro

Vilket mardrömsscenario egentligen :/



Tur att du kom fram iaf, trots förseningen ^^



"Me, myself and I" håller tummarna för att Oskar vaknar 30 minuter för tidigt ;)

2009-06-05 @ 00:55:13
URL: http://www.myspace.com/ohtacaro
Postat av: Annelie

jag skulle döda i ursinne ifall det hade hänt mig tror jag. XD

2009-06-07 @ 09:23:12
URL: http://vintersagor.blogg.se/?tmp=0912371

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0