Rockfest i Hunnebostrand


Igår möttes jag av en rolig överaskning. Annelie skickade sms och frågade om jag var hemma och om jag var upptagen med någon särskilt. Så klart var jag inte det, låg bara och glodde lite Baywatch. Så skriver hon: "Kom ut då!"
Så jag tänker "wtf??". Kollar ut genom köksfönstret, och där sitter Annelie i sin nya bil med Ultrim i passagerarsätet som håller i en videokamera.
Så vi åkte ut på en sväng i Mariestad, gjorde lite olagliga saker och åkte till Ekudden och småbusade lite. Och allt, eller i alla fall det mesta, filmades. Det var riktigt skoj!
Märkte då hur mycket jag har saknat att vara med er! Skärpning med det hädanefter! ^^

Så helgen då!
Jag var och besökte Peter i Hunnebostrand igen pga Rockfest. Sabaton, H.E.A.T och Wolf skulle spela!
Vi käkade lite gott och jag drack ett par öl innan vi drog iväg till parken där spekaklet hölls. Och det hela började hur nice som helst!!
När vi kommer dit så håller H.E.A.T och på att soundchecka, så jag står lite vid merchandisen och tittat efter min favorit Jimmy Jay som är basist i bandet. Och sen när dom är klara med vad dom höll på med så gick Jimmy över till merchandiseståndet!! Så jag bad Peter att fota mig och honom om det gick bra för Jimmy. Och det gjorde det ju. Vart till och med så att mina knän skakade för jag blev så nervös x)
Det var riktigt nice. Vilken fangirl jag är.

Enligt mig så var väl inte förbanden något att hurra för, inte heller Wolf som jag blev mäkta besviken på. Slutade liksom med att jag och Peter drog och ställde oss vi den andra scenen för att vänta på H.E.A.T och Sabaton.
Man märkte att folk var där mest för Sabaton när H.E.A.T började spela. Var inte så mycket drag på dom trots att jag körde mitt race i alla fall. Kom nästan en tår när dom spelade Cry, lägligt va? Riktigt bra var det. Sångaren går inte att klaga på direkt.
Sen så var det paus, och under den tiden fick jag syn på H.E.A.T's setlist ligga på scenen. Så jag frågade vakten om han kunde ge den till mig, vilket han gjorde! :D
Så den är här hemma hos mig nu, inramad och fin.
Sen under pausen så underhöll Burn Bitch Burn som är två tjejer som kör lite eldkonster. Men man (jag) glodde mest på den ena tjejens boobs som hela tiden var nära att plocka ur den lilla korsetten hon hade. Ja, det gjorde dom ju sen. Båda bröstvårtorna syntes innan hon gick av sen. Och jag vet att hon såg det, men hon brydde sig inte! XD

Sen var det Sabatons tur då. Och nu blev det väldigt trångt framför scenen. Jag stod ju längst fram så det var inte så ansträngande.
Det var så otroligt skoj att se Sabaton igen alltså! Sångaren är roligast att titta på. Han springer runt och busar med dom andra bandmedlemmarna, ler och är skitglad om bara alla, eller dom flesta, i publiken är med och sjunger eller klappar händerna. Och det syns verkligen på dom när dom har skoj på scenen!
Fick nästan ett plektrum också. Det försvann i någon låda, och trots att vakten lyste med ficklampan så hittade han det inte. Men jag har kommit på nu att jag tror att han ljög för att han ville ha det själv!
Hörde när han snackade om Sabaton med en annan vakt och om hur bra dom tyckte att dom var. Så ja, jag tror på min teori x)

Riktigt nice helg i alla fall! Jag är mycket nöjd


Nu ska jag snart iväg till körskolan för att plugga lite teori och sen ha körlektion!
Ska väl bli nice det också :)


×××




Bilden: Jag och Jimmy Jay :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0